ايران ـ‌ اصفهان

اين کتابخانه از تاسيسات مرحوم آية الله حاج شيخ مهدي غياث الدين نجفي طاب ثراه (1355 ـ 1422ق) و در کنار مسجد نوبازار اصفهان قرار دارد و در فضائي قريب به يکصد و پنجاه متر مربع در سال 1420ق برابر با 1378ش بنا گرديد و ساختمان آن جديد ولي به شکل مابقي مسجد به طرح باستاني ايجاد شده است.

و آية الله حاج شيخ مهدي غياث الدين نجفي امر فرمودند کليه کتابهايشان نيز مهر وقف کتابخانه را بخورد و بدانجا منتقل گردد تا استفاده از آن عام شود. و طبق وصيت ايشان،‌ نيز محل دفنشان داخل در اين کتابخانه قرار گرفت و عملاً و رسماً، ‌کتابخانه کار خود را در روز مراسم اربعين معظم له در تاريخ سه‌شنبه چهارم ربيع الآخر1422 برابر با پنجم تير ماه 1380 آغاز نمود و مراجعين در ابتداي ورود براي مؤسس محترم آن فاتحه‌اي مي‌خوانند و بعد مشغول مطالعه و بهره‌برداری از کتابها مي‌شوند.

در حال حاضر کتابخانه‌اي که در اصفهان ورود بدان براي عموم آزاد و از اين نظر کيفيت کتب موجود در آن که سطح بسيار بالائي است در نوع خود ممتاز مي‌باشد و هر حال طالب علمي را در علوم مختلف اسلامي مانند: فقه، اصول، حديث، رجال، تفسير، تاريخ، لغت، ادبيات، کلام، فلسفه، عرفان، اخلاق مي‌تواند سيراب کند و گمشدة خويش را در آن بيابد، کتابخانه آية‌الله نجفي است.

اين کتابخانه در حال حاضر (ارديبهشت ماه 1394) حدود 12 هزار عنوان کتاب را در بردارد و از 8 صبح تا اذان ظهر درب آن بر روي مراجعين محترم باز مي باشد و به آنها خدمت‌رساني مي کند. و همچنين بعدازظهر ها نيز جهت مطالعه باز است.

در ضمن اين کتابخانه در حالي که به عنوان يک کتابخانه عمومي خدمت‌رساني مي کند تحت پوشش هيچ اداره و سازمان و ارگان دولتي قرار ندارد و از هيچ رديف بودجه‌اي استفاده نمي کند و تمام هزينه‌هاي آن از بدو تأسيس تاکنون توسط فرزند مؤسس آية‌الله آقاي حاج شيخ هادي نجفي مد ظله تأمين مي‌گردد.